Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016

ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ Ο.Τ.Α

Αποτέλεσμα εικόνας για ΣΗΜΑ  ΠΟΕ ΟΤΑ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
 ΟΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ

Με το νέο Ασφαλιστικό που προωθεί η συγκυβέρνηση επιχειρείται ο ενταφιασμός της Κοινωνικής Ασφάλισης και η εξαθλίωση τωνασφαλισμένων, τόσο αυτών που ετοιμάζονται τώρα να βγουν στη σύνταξη, όσο και ιδιαιτέρως των νέων ασφαλισμένων. Η νέα γενιά, εξαιτίας των ελαστικών μορφών απασχόλησης, των δραματικά μειωμένων αποδοχών καιτων Ασφαλιστικών Ταμείων που καταρρέουν λόγω τηςανεργίας, είναι αμφίβολο αν θα πάρουν ποτέ σύνταξηκαι αν πάρουν αυτή θα είναι φιλοδώρημα. Είναι λοιπόνευθύνη όλων μας να αντιδράσουμε τώρα και να αποτρέ-ψουμε τα σχέδια της συγκυβέρνησης πριν να είναι αργά.
Το νέο Ασφαλιστικό είναι απόρροια του τρίτου μνη-μονίου (Νόμος 4336/2015) και έρχεται να προστεθείστη νομιμοποίηση των προηγούμενων αντιασφαλιστι-κών Νόμων, στην αύξηση των ορίων ηλικίας στα 67χρόνια ή στα 62 με 40 χρόνια εργασίας, στην αύξησητων εισφορών για την περίθαλψη στους ήδη συντα-ξιούχους καθώς και στις περικοπές για τις δαπάνεςγια συντάξεις κατά 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ από τονπροϋπολογισμό. 
  1. Πρόκειται για μια συνολική αντεργατι-κή-αντιασφαλιστικήαναδιάρθρωση που διαλύει ότι είχεμείνει όρθιο στο Δημόσιο, αλληλέγγυο ασφαλιστικό σύ-στημα, μετατρέποντάς το σε ανταποδοτικό με κατεύθυν-ση να γίνει πλήρως κεφαλοποιητικό.Για όλες τις κατηγορίες ασφαλισμένων και συντα-ξιούχων, σημερινών και μελλοντικών, θεσπίζονταιενιαίοι κανόνες, προσαρμοσμένοι στους δημοσιονο-μικούς στόχους της κυβέρνησης και των τοκογλύφωνδανειστών, κάτι που σημαίνει μειώσεις σε παροχές καισυντάξεις για όλους. Οι ενιαίοι κανόνες επιτυγχάνονταιτόσο με τον επανυπολογισμό των συντάξεων που ήδηαποδίδονται, όσο και με την περαιτέρω ενοποίηση τωνΤαμείων σε ένα υπερ-Ταμείο, με την επωνυμία ΕθνικόςΦορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.).Είναι επίσης βέβαιο ότι το νομοθέτημα που θα φτά-σει τελικά στη Βουλή, θα είναι ακόμα χειρότερο από τηνπρόταση της συγκυβέρνησης, καθώς μεσολαβεί η δια-πραγμάτευση με την τρόικα. Ταυτόχρονα τα μέτρα πουθα περιλαμβάνει το νέο ασφαλιστικό δεν θα εξαντληθούνμε την ψήφισή του, αλλά θα λαμβάνονται και νέα μέτρα,εάν απαιτείται από τους δημοσιονομικούς στόχους.Γι’ αυτό, παραμένουν ανοιχτές κρίσιμες παράμετροιτου νέου συστήματος, όπως το αν τελικά η «εθνική σύ-νταξη» θα δίνεται με εισοδηματικά ή και άλλα κριτήρια,αν θα υπάρξει αύξηση των αναγκαίων ημερών ασφάλι-σης από τις 4.500 στις 6.000 για την κατώτερη σύνταξη,αν και από πού θα προέλθουν τα επιπλέον έσοδα για τοσύστημα της ασφάλισης. Οι δανειστές έχουν ήδη κατα-θέσει την ένστασή τους για τη διατήρηση του θεσμού τουεφάπαξ που δεν υπάρχει αλλού στην ευρωζώνη.
Με το σχέδιο που παρουσίασε η συγκυβέρνησηαλλάζει προς το χειρότερο τον αντιασφαλιστικό Νόμο3863/2010, με τον οποίο για πρώτη φορά η σύνταξη«έσπασε» στα δύο: Ένα τμήμα της καταβάλλεται υπό
προϋποθέσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό και τοάλλο προκύπτει αναλογικά προς τα χρόνια ασφάλισηςκαι το μισθό του ασφαλισμένου. Το άθροισμα αυτών τωνδύο τμημάτων, που στο σχέδιο της συγκυβέρνησης ονο-μάζονται «εθνική» και «ανταποδοτική» σύνταξη, είναι ηκύρια σύνταξη και πάνω εκεί προστίθεται η επικουρική.
Η Εθνική σύνταξη σήμερα ορίζεται στα 384,00 ευρώ.Ας δούμε ορισμένες από τις βασικές παραμέτρους τουκυβερνητικού σχεδίου για το Ασφαλιστικό:Ο νέος τρόπος υπολογισμού των συντάξεων.Οι συντάξεις που θα αποδίδονται στο εξής, θα είναι μει-ωμένες σε σχέση με τις σημερινές κατά 15% με 30%, αλλάκαι σε σχέση με εκείνες που θα δίνονταν με το Ν.3863/2010.Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους. Αφενός γιατί τα ποσοστάαναπλήρωσης στην κυβερνητική πρόταση «βυθίζονται» στο38,68% για τα 35 χρόνια ασφάλισης, όταν στο ισχύον σύστημαέφταναν το 70% και στον Ν.3863/2010 το 45,85% και αφετέρουεπειδή τα ποσοστά αυτά θα υπολογίζονται και σε πολύ μικρότε-ρο συντάξιμο μισθό, αφού αυτός πλέον θα είναι ο μέσος μισθός
ολόκληρου του εργάσιμου βίου και όχι της τελευταίας πενταε-τίας που ίσχυε πριν.Υπενθυμίζουμε ότι με το σύστημα που ίσχυε μέχρι το2007, ο ασφαλισμένος έβγαινε σε σύνταξη με το 80% τουτελευταίου μισθού. Από το 2007 μέχρι το 2013 με το 70% τουμισθού της τελευταίας πενταετίας και από εκεί και πέρα, με πο-σοστό αναπλήρωσης 45,85% (Νόμος Λοβέρδου).Παράδειγμα: Με το παλιό σύστημα, ένας μισθωτός πουείχε 35 χρόνια υπηρεσίας, με μισθό την τελευταία πενταετίαγύρω στα 1.500 ευρώ, το ποσοστό αναπλήρωσης ήταν 70%και η αποδιδόμενη σύνταξη 1.040 ευρώ. Με το νέο σύστημα,επειδή πλέον θα υπολογίζονται οι μισθοί όλου του εργάσιμουβίου και όχι της τελευταίας μόνο πενταετίας, ο συντάξιμος μι-σθός του εργαζόμενου θα είναι μόλις 1.026 ευρώ. Το ποσοστόαναπλήρωσης από το 70%, με βάση την κυβερνητική πρότα-ση θα είναι για τα 35 χρόνια ασφάλισης, μόλις 38,68%! Έτσι τοποσό της ανταποδοτικής σύνταξης θα είναι μόλις 396,00 ευρώ.Η προσθήκη σε αυτό το ποσό της «Εθνικής» σύνταξηςτων 384,00 ευρώ οδηγεί σε τελικό ποσό σύνταξης στα 780,00ευρώ. Δηλαδή, η σύνταξη που βγαίνει με το νέο σύστημα είναιμειωμένη κατά 25%! Σημειώνεται ότι με βάση το Ν.3863/2010,για τον ίδιο εργαζόμενο, η ανταποδοτική σύνταξη θα ήταν 470,00ευρώ (ποσοστό αναπλήρωσης 45,85%) και η «Εθνική» είχε ορι-στεί στα 360,00 ευρώ. Δηλαδή, η συνολική σύνταξη – στην πλή-ρη ωρίμανση του συστήματος – θα ήταν μόλις 830,00 ευρώ καισε σχέση με το παλαιό σύστημα 20% μικρότερη. Έτσι, και τα δύοσυστήματα οδηγούν σε πολύ μικρότερες συντάξεις.Καταστροφή για τη νέα γενιά καιγια συντάξεις αναπηρίας.Τα επίπεδα συντάξεων που περιγράφονται πιο πάνω,προκύπτουν σε εργαζόμενους με 35 χρόνια ασφάλισης. Ηεικόνα γίνεται ακόμα χειρότερη για εργαζόμενους που δεν θαμπορούν να εξασφαλίζουν αυτά τα ένσημα. Ειδικά για τις νέεςγενιές, που εργάζονται σε συνθήκες «ευελιξίας», το τμήμα της«ανταποδοτικής σύνταξης» θα είναι μηδαμινό.Παράδειγμα: Στην περίπτωση 15ετίας, που είναι σήμερατο όριο για να βγει κάποιος στη σύνταξη (4.500 ένσημα), το ποσοστό αναπλήρωσης της ανταποδοτικής σύνταξης θα εί-ναι μόλις 12%. Δηλαδή, σε έναν συντάξιμο μισθό των 1.000ευρώ, το ανταποδοτικό τμήμα θα ανέρχεται μόλις στα 120,00ευρώ! Βέβαια, με τις σημερινές εργασιακές σχέσεις, είναι απόδύσκολο έως αδύνατο κάποιος εργαζόμενος να διαμορφώσειστη 15ετία συντάξιμο μισθό 1.000 ευρώ. Επομένως, το 12% τηςανταποδοτικής θα υπολογίζεται σε πολύ μικρότερους συντάξι-μους μισθούς και θα οδηγεί κυριολεκτικά σε συντάξεις πείνας.
Οι εμπνευστές του νέου αντιλαϊκού συστήματος ισχυ-ρίζονται ότι σε αυτές τις περιπτώσεις των εξευτελιστικώνανταποδοτικών συντάξεων θα «σώζει» την κατάσταση ηπροσθήκη της «Εθνικής» σύνταξης των 384,00 ευρώ. Όμως,η λεγόμενη «Εθνική σύνταξη» και στα δύο συστήματα (στονΝ.3863/2010 και στην πρόταση της συγκυβέρνησης) δινότανκαι θα δίνεται μόνο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Έτσι, σύμφωνα με την πρόταση της συγκυβέρνησης, η«Εθνική σύνταξη» θα δίνεται ολόκληρη, μόνο εάν ο δικαιού-χος έχειτουλάχιστον 40 χρόνια παραμονής στη χώρα μας καιέχει συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας του. Θα είναι επίσηςμειωμένη στην περίπτωση αναπηρίας, ανάλογα με το ποσοστόαναπηρίας του δικαιούχου, θα μειώνεται στην περίπτωση των«πρόωρων» συνταξιοδοτήσεων όπως και στις περιπτώσεις δι-καιώματος λόγω θανάτου, αλλά και διπλής σύνταξης.
Αυτό σημαίνει ότι στις περιπτώσεις αναπηρίας -που μπο-ρεί να συμβεί οποτεδήποτε- ο ασφαλισμένος που χάνει τηνικανότητα προς εργασία θα μένει «επί ξύλου κρεμάμενος».Είναι ενδεικτικό ότιμεποσοστόαναπηρίας από 50% έως 67%ο ασφαλισμένος θα λαμβάνει μόνο το 50%της«Εθνικής», ενώμε ποσοστό αναπηρίας από 67% έως 79% θα λαμβάνει το 75%της «Εθνικής» σύνταξης! Σε  τέτοιεςοδυνηρέςκαταστάσεις θαβρεθούν οι ασφαλισμένοι με δεδομένο ότι το νέο σύστημα δενπροβλέπει ούτε κατώτερα όρια συντάξεων.Επανυπολογισμός των ήδηαποδιδόμενων συντάξεων.

Ο παραπάνω τρόπος υπολογισμού των συντάξεων θαεφαρμοστεί και στις ήδη αποδιδόμενες συντάξεις, οι οποίες θα επανυπολογιστούν.Βέβαια, όταν μιλάμε για τις σημερινές συντάξεις, δεν εννοούμε αυτές που απέδιδε το σύστημα πριναπό το 2010, αλλά αυτές που διαμορφώθηκαν μετά τις απα-νωτές περικοπές της τελευταίας πενταετίας. Μιλάμε, δηλαδή,για συντάξεις πετσοκομμένες μέχρι και κατά 40% σε σχέση μεπριν από πέντε χρόνια. Αυτές οι συντάξεις προβλέπεται τώρανα μειωθούν κι άλλο, μετά τον επανυπολογισμό τους, με τα νέακριτήρια που εφαρμόζονται πλέον ενιαία για παλιούς και μελ-
λοντικούς συνταξιούχους.Μπροστά σ’ αυτήν την πραγματικότητα, η συγκυβέρνη-ση προσπαθεί να ελιχθεί, για να μετριάσει τις αντιδράσεις.
Γι’ αυτό μεταθέτει στο 2018 και συγκεκριμένα μετά τον Ιούλιο,οπότε λήγει το τρέχον «πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρ-μογής», την ονομαστική μείωση των συντάξεων που παίρνουνοι σημερινοί συνταξιούχοι.
Συγκεκριμένα, το σχέδιο προβλέπει ότι, αν μετά τον επα-νυπολογισμό των ήδη αποδιδόμενων συντάξεων προκύψειμείωση κάτω ακόμα και από τα σημερινά άθλια επίπεδα, ησύνταξη θα συνεχίσει να αποδίδεται στο σημερινό της ύψος,το οποίο να σημειωθεί ότι είναι μειωμένο κατά 40% σε σχέσημε το 2009. Η κυβέρνηση ονομάζει αυτό το τρικ «προσωπικήδιαφορά», η οποία όμως παύει σταδιακά να υπάρχει μετά τονΙούλιο του 2018, οπότε οι μειώσεις που προκύπτουν από τονεπανυπολογισμό θα ενσωματωθούν κανονικά στις ήδη αποδι-δόμενες συντάξεις.
Υποτίθεται ότι, μετά τον Ιούλιο του 2018, θ’ αρχίσει νακαταβάλλεται η προσωπική διαφορά και ο εναρμονισμός μετις νέες συντάξεις θα πραγματοποιηθεί σταδιακά μέσω τωναυξήσεων που θα λαμβάνουν οι τελευταίες μετά τη λήξη τουμεσοπρόθεσμου, κατά τα πρότυπα του νέου μισθολογίου.Παράδειγμα: Εάν ένας παλιός συνταξιούχος παίρνεισήμερα 800,00 ευρώ σύνταξη και με τον επανυπολογισμόπροκύπτει σύνταξη 700,00 ευρώ, θα συνεχίσει να παίρνει τα123800,00 ευρώ μέχρι και το 2018. Από εκεί και πέρα, η σύνταξηθα προσαρμόζεται σταδιακά στα 700,00 ευρώ.Επίσης, αν οι νέες συντάξεις που θα δοθούν την τριετία2016-2018 είναι μικρότερες από αυτές που δίνει το ισχύον σύ-στημα σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20%, η συγκυβέρνηση «κά-νει σκόντο» και βάσει του σχεδίου της δεσμεύεται να κατα-βάλλει μέρος αυτής της διαφοράς ως «προσωπική διαφορά»μέχρι και το 2018. Με αυτόν τον τρόπο πάει να «μαλακώσει»τις μεγάλες μειώσεις που συνεπάγεται για τους νέους συνταξι-ούχους το νέο σύστημα. Μετά τον Ιούλιο του 2018, η σύνταξηθα δίνεται στα επίπεδα που προβλέπει ο νέος δυσμενέστεροςυπολογισμός.Παράδειγμα: Ας υποθέσουμε ότι ένας ασφαλισμένος θαβγει στη σύνταξη μέσα στο 2016. Αν με το παλιό σύστημα δι-καιούνταν σύνταξη 1.000 ευρώ και με το νέο 800,00 ευρώ
(μείωση 20%), τότε μέχρι και το 2018 θα παίρνει 900,00 ευρώ(το μισό της διαφοράς του 20%). Από εκεί και πέρα, η σύνταξήτου θαπροσαρμοστεί στα 800,00 ευρώ. Ανάλογα «τρικ», με μι-κρότερη όμως «προσωπική διαφορά» (1/3 και 1/4 αντίστοιχα),προβλέπονται για όσους βγουν στη σύνταξη το 2017 και το 2018.Σε κάθε περίπτωση, με το σχέδιό της, η συγκυβέρνησηΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΑΝ.ΕΛ. μονιμοποιεί, αλλά και νομιμοποιεί όλεςτις μέχρι τώρα αυθαίρετες περικοπές που είχαν επιβάλλει οικυβερνήσεις ΠΑ.ΣΟ.Κ.-Ν.Δ. και ταυτόχρονα «χτίζει» έναν νέομηχανισμό για την παραπέρα μείωση όλων των συντάξεων.Επικουρικές: Αύξηση εισφορών γιααμφίβολες συντάξεις.
Με το σχέδιο της συγκυβέρνησης επιβάλλεται αύξησητων εισφορώνστον κλάδο της Επικουρικής Σύνταξης κατά1,5 μονάδα. Έτσι, από 1-1-2016 και μέχρι την 31-12-2018, τοποσό της μηνιαίας εισφοράς στο Ενιαίο Ταμείο ΕπικουρικήςΑσφάλισης (Ε.Τ.Ε.Α.) όλων των μισθωτών ασφαλισμένων,καθορίζεται σε ποσοστό 3,5% για τον ασφαλισμένο και σε πο-σοστό 4% για τον εργοδότη, από 3% και 3% σήμερα. Παραμερί-ζεται η αρχική κυβερνητική πρόταση για αύξηση εισφορών καιστις κύριες συντάξεις.
Θυμίζουμε ότι για την εργοδοσία, οι εισφορές μειώθηκαντα τελευταία χρόνια κατά 3,9 ολόκληρες μονάδες. Σύμφωναμε την κυβέρνηση, μετά το πέρας της τριετίας, η μηνιαία εισφο-ρά επανέρχεται στο σημερινό ύψος της, αλλά έως τότε...Και ενώ επιβάλλεται αύξηση στην εισφορά για την Επικου-ρική Σύνταξη, το σχέδιο της συγκυβέρνησης διατηρεί όλες τιςαντιλαϊκές διατάξεις προηγούμενων Νόμων, όπως η διαμόρ-φωση του ύψους της σύνταξης με βάση τα δημογραφικά δε-δομένα (και προσδόκιμο επιβίωσης). Με άλλα λόγια, ετησίως θα προϋπολογίζεται ένα συγκεκριμένο ποσό για επικουρικέςσυντάξεις (το ύψος του θα εξαρτάται από τις αντοχές της καπιτα-λιστικής οικονομίας) που θα μοιράζεται στους δικαιούχους.Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των δικαιούχων, τόσομικρότερη Επικουρική Σύνταξη θα αναλογεί στον καθένα. Τοποσοστό αναπλήρωσης καθορίζεται σε 0,45% για κάθε χρόνο
ασφάλισης. Δηλαδή, για να πιάσει κάποιος το προηγούμενο ποσοστό αναπλήρωσης που ήταν 20%, θα πρέπει να δουλεύει44,5 χρόνια! Επίσης, το 20% υπολογιζόταν επί του τελευταίουσυντάξιμου μισθού, αν δούλευε στο Δημόσιο, ή επί του μέσουόρου των συντάξιμων αποδοχών   της καλύτερης πενταετίαςτων τελευταίων 10 χρόνων στον Ιδιωτικό Τομέα. Τώρα θα υπο-λογίζεται επί του μέσου όρου των συντάξιμων αποδοχών όλουτου εργάσιμου βίου.Σφαγή σε ΕΚΑΣ - Εφάπαξ – Μ.Τ.Π.Υ. –Παροχές Ταμείων.Μαζί με τον επανυπολογισμό των ήδη αποδιδόμενων
συντάξεων, η συγκυβέρνηση προχωρά και στη σταδιακήκατάργηση του ΕΚΑΣ. Μετά το 2019 δεν θα καταβάλλεται σεκανέναν συνταξιούχο και συνολικά οι χαμηλοσυνταξιούχοι χά-νουν περίπου 1 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση.Για τις εφάπαξ παροχές καθιερώνεται νέος μαθηματικόςτύπος, σύμφωνα με τον οποίο οι μειώσεις θα κυμανθούν από10% έως 15%, ενώ για τα μερίσματα του Μετοχικού ΤαμείουΠολιτικών Υπαλλήλων αυτές θα υπερβούν το 30%.
Όσον αφορά την οργανωτική δομή, η συγκυβέρνηση προχωρά στη δημιουργία ενός υπερ-Ταμείου, αναδρομικάαπό 1-1-2016, όπου υπάγονται όλα τα Ταμεία κύριων συντά-ξεων, μαζί με τα Ταμεία Πρόνοιας που απέδιδαν τα εφάπαξ,τα οποία και αυτά θα μειωθούν. Ταυτόχρονα, στο ίδιο Ταμείουπάγονται και τα Ταμεία και οι κλάδοι που δίνουν παροχές σεχρήμα λόγω ασθένειας ή άλλα βοηθήματα.Στο νέο υπερ-Ταμείο κύριας Ασφάλισης, που θα εμπε-ριέχει ως ξεχωριστές διευθύνσεις και τους τομείς παροχήςεφάπαξ, θα ισχύουν στο εξής κοινοί κανόνες υπολογισμούτων συντάξεων. Εννοείται, βέβαια, ότι μέσω αυτής της τεχνη-τής ενοποίησης-μαμούθ, πέραν των προβλημάτων λειτουργι-κότητας, το κύριο είναι ότι θα επιδιωχθεί η αποψίλωση όλων των παροχών προς τους ασφαλισμένους που έδιναν μέχριτώρα τα Ταμεία, με τη δημιουργία νέων Κανονισμών Παροχών.Συνέπεια της δημιουργίας του νέου υπερ-Ταμείου θαείναι η λεηλασία όσων αποθεματικών έχουν απομείνει σεκάποια επιμέρους Ταμεία και η σταδιακή μετατροπή του
νέου φορέα σε μια υποτυπώδη, υποβαθμισμένη κρατική δομή  αφούπλέον η Ιδιωτική Ασφάλιση θα κληθεί να υποκαταστήσειτην Κοινωνική Ασφάλιση.Οι ασφαλισμένοι, δηλαδή, λόγω και της δραματικής συρ-ρίκνωσης των συντάξεών τους, θα αναγκάζονται ουσιαστικάκι εφόσον αντέχουν οικονομικά να καταφύγουν στην ιδιω-τική ασφάλιση για να έχουν στοιχειώδεις παροχές υγείας ήστοιχειώδεις συνθήκες επιβίωσης στα γεράματα. Ενισχύο-νται με αυτόν τον τρόπο το κεφάλαιο και οι ιδιωτικοί επιχειρη-ματικοί όμιλοι των ασφαλιστικών πολυεθνικών και των παρο-χών υγείας. Η ασφάλιση από συλλογικό δικαίωμα και εργατικήκατάκτηση, μετατρέπεται σε ατομική υποχρέωση.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η κυβέρνηση έσπευσε να κα-ταθέσει στηΒουλή (4-1-2016) το πρώτο Νομοσχέδιο τηςχρονιάς για την προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας στηνΟδηγία 2009/138/ΕΚ για τη Φερεγγυότητα ΙΙ. Κυρίαρχο στοι-χείο της οδηγίας είναι οι αυστηρότερες κεφαλαιακές απαιτή-σεις για τις ασφαλιστικές εταιρείες (και τις εταιρείες αντασφά-λισης – που εγγυώνται δηλαδή την κάλυψη των ζημιών τους),γεγονός που μαθηματικά οδηγεί σε εξαγορές – συγχωνεύσειςαπό τους μεγάλους ομίλους του κλάδου, δηλαδή σε μεγαλύτε-ρη συγκέντρωση και συγκεντροποίηση του κεφαλαίου, για να
μπορούν να ανταποκριθούν στις συνθήκες «αυξημένης πελα-τείας» που τροφοδοτεί η διάλυση των κοινωνικοασφαλιστικώνσυστημάτων στηνΕυρωπαϊκή Ένωση.
Για μεγαλύτερη διευκόλυνση της συγκέντρωσης αυτής,αίρονται όλοι οι περιορισμοί κίνησης κεφαλαίων και ελεύθε-ρης εγκατάστασής τους στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης,ανεξάρτητα από την χώρα καταγωγής τους, ενώ καθιερώνεταιη ενιαία ευρωενωσιακή άδεια για όλες τιςεπιχειρήσεις του εί-δους και η ενίσχυση των αρμοδιοτήτων της ευρωενωσιακής«Ευρωπαϊκής Ρυθμιστικής Αρχής Ασφαλίσεων και Επαγγελ-ματικών Συντάξεων».

Με τη δημιουργία αυτού του υπερ-Ταμείου είναι άμεσοςο κίνδυνοςπλήρους οργανωτικής παραλυσίας και ταλαιπω-ρίας, των εργαζομένων και των εξυπηρετούμενων ασφα-λισμένων, ενώ η διάχυση χρεών και ελλειμμάτων των πιο«προβληματικών» ταμείων θα έχει δραματικές συνέπειες γιαόλες τις συντάξεις. Τέτοιας έκτασης οργανωτικές αλλαγές στονυπόλοιπο κόσμο γίνονται με μεταβατική περίοδο 3 έως και 10ετών και μετά από διάλογο με τους φορείς των εργαζομένωνκαι των εργοδοτών.
Η κατάργηση των επιμέρους ασφαλιστικών οργανισμώνπου λειτουργούν στη βάση της απαραίτητης διάκρισης πουαφορά στη συνάφεια της εργασιακής σχέσης των ασφαλι-σμένων και η «σαλαμοποίηση» τους στον ενιαίο φορέα, με-τατρέπει ουσιαστικά το θεσμό της Κοινωνικής Ασφάλισης σεσύστημα παροχής, σε σύστημα κρατικής ασφάλισης. Ο διεκδι-κητικός και παρεμβατικός χαρακτήρας της Κοινωνικής Ασφά-λισης στηρίζεται στην κοινή και ενιαία συνδικαλιστική έκφραση
που προσδιορίζεται από αυτή τη συνάφεια. Έτσι διασφαλίζεται ο σεβασμός στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που αφορούν κάθεεπιμέρους ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό πλαίσιο.
Ενθαρρύνει επίσης την ουσιαστική συμμετοχή τωνασφαλισμένων σε όλα τα επίπεδα αυτής της διαδικασίαςαποτελώντας την πεμπτουσία του «συλλογικού» που βρίσκε-ται γενικότερα υπό διωγμό, προκειμένου να αντικατασταθείόχι από το «ατομικό» αλλά από το ισοπεδωμένο και απρό-σωπο «μεμονωμένο». Η αναγκαία «ταύτιση», ηπροσωπικήοργανική σχέση και επαφή του ασφαλισμένου με τις τύχες τουασφαλιστικού του φορέα μετά από δεκαετίες υπονόμευσηςαπό τη συνεχή, άστοχη και αποτυχημένη κρατική παρέμβασηκαι λεηλασία, επιχειρείται τώρα να καταργηθεί οριστικά με τονπιο βίαιο τρόπο.
Οι εργαζόμενοι παλεύουμε για:
✓ Το καθολικό δικαίωμα στην Κοινωνική Ασφάλιση γιαόλους χωρίς προϋποθέσεις.
✓ Αποκλειστικά Δημόσιο Ασφαλιστικό Σύστημα, που θα λει-τουργεί με κριτήριο τις κοινωνικές ανάγκες. Η ασφάλισηδεν είναι εμπόρευμα.
✓ Να πληρώσουν οι εργοδότες και το κράτος, την κρίση τουασφαλιστικού συστήματος.
✓ Να έχουν ελεύθερα και χωρίς προϋποθέσεις δωρεάν πε-ρίθαλψη από ένα αποκλειστικά Δημόσιο υγειονομικό σύ-στημα, όλοι οι πολίτες που διαμένουν στη χώρα Έλληνες ήμετανάστες, εργαζόμενοι ή άνεργοι.
✓ Άμεση χρηματοδότηση όλων των Ταμείων (Μ.Τ.Π.Υ.,Ε.Τ.Ε.Α., Τ.Π.Δ.Υ.) για να ανταποκριθούν στις υποχρεώ-σεις τους προς τους δικαιούχους. Ανακεφαλαίωση τωνΑσφαλιστικών Ταμείων για αποκατάσταση των απωλειώνλόγω του PSI. Ειδικά για το Τ.Π.Δ.Υ. απαιτείται να συμπερι-ληφθούν οι συσσωρευμένες υποχρεώσεις του προς τουςσυνταξιούχους (800.000.000 ευρώ) στις ληξιπρόθεσμεςοφειλές του Δημοσίου.
Απαιτούμε:
‣ Να καταργηθούν όλοι οι αντιασφαλιστικοί Νόμοι που ψη-φίστηκαν τα τελευταία χρόνια (Σιούφα, Ρέππα, Πετραλιάκ.λπ.) και οι νομοθετικές ρυθμίσεις που προωθήθηκαν τηνπενταετία των μνημονίων.
‣ Να μην περάσουν τα βάρβαρα μέτρα του τρίτου μνημονί-ου και ο νέος Νόμος της συγκυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΑΝ.ΕΛ.για την ασφάλιση.
‣ Να επιστραφούν στα Ασφαλιστικά Ταμεία τα αποθεματικά που υπεξαίρεσαν οι τράπεζες, οι εργοδότες και το κρά-τος: τα 70 δις ευρώ που λεηλατήθηκαν έως το 2010 και ταδεκάδες δις που χάθηκαν με τα δομημένα ομόλογα και το«κούρεμα» του PSI.
Μπορούμε να τους σταματήσουμε. Υπάρχει εναλλακτική…
Τίποτα απ’ όλα αυτά δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί αν δεν αγωνιστούμε να απαλλαγεί η Κοινωνική Ασφάλιση και η ζωή μας απ’ ότι εμποδίζει την ικανοποίηση των αναγκώνμας. Η Κοινωνική Ασφάλιση στη χώρα μας έχει προβλήματα,όχι λόγω υψηλών δαπανών της για συντάξεις, αφού αυτέςέχουν μειωθεί δραστικά (35-50%) τα χρόνια των μνημονίων,αλλά λόγω της μείωσης των εσόδων της, εξαιτίας των μνη-μονιακών πολιτικών της λιτότητας. Επομένως, η Κοινωνική
Ασφάλιση μπορεί να σωθεί και να αναβαθμιστεί, μόνον εφό-σον καταργηθούν τα μνημόνια, διασφαλιστούν και αυξηθούντα έσοδά της, δηλαδή ΕΑΝ:
• Μειωθεί η ανεργία με την κατάργηση των μνημονίωνλιτότητας και την προώθηση ενός αναπτυξιακού σχεδίουπαραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.
• Χτυπηθεί η εισφοροδιαφυγή και η ανασφάλιστη εργασία,ώστε να αποδοθούν στην Κοινωνική Ασφάλιση ετησίωςμέχρι 8 δις ευρώ πρόσθετοι πόροι.
• Αρχίσουν να αυξάνονται οι μισθοί, με την αποκατάστασητων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και τον δραστικόπεριορισμό των ελαστικών και άτυπων μορφών εργασίαςπρος όφελος της πλήρους και σταθερής.
• Αυξηθεί η κρατική χρηματοδότησή της σύμφωνα με τις ανάγκες της και την υποχρέωση του κράτους, τουλάχιστον στα επίπεδα του 2012 (14 δις ευρώ ετησίως).
• Ανακεφαλαιοποιηθεί, δηλαδή αποκατασταθεί, με συ-μπληρωματικούς Δημόσιους πόρους, που θα προέλθουναπό τη φορολόγηση των μεγάλων κερδών και του μεγάλουπλούτου, η διαχρονική λεηλασία των αποθεματικών τηςαπό τις κυβερνήσεις, τις τράπεζες και την εργοδοσία.
• Αξιοποιείται με ασφάλεια και όχι με ρίσκο ή τζόγο η ενα-πομείνασα κινητή και ακίνητη περιουσία της.
• Γίνει διαγραφή του Δημοσίου χρέους της χώρας, ώστε ναυπάρξουν οι αναγκαίοι Δημόσιοι πόροι για την χρηματοδό-τηση της Κοινωνικής

Ασφάλισης, των Κοινωνικών πολιτι-κών και της ανάπτυξης.

Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. αγωνίζεται για ένα Δημόσιο σύστημα Κοι-νωνικής Ασφάλισης, εγγυημένων παροχών, αλληλέγγυο, ανα-διανεμητικό και καθολικό. Θα δώσει μάχη προκειμένου να μηνπεράσει το νέο Ασφαλιστικό που αποτελεί την «ταφόπλακα»της ΚοινωνικήςΑσφάλισης και που οδηγεί στο τέλμα και τηνπλήρη εξαθλίωση των ασφαλισμένων.
ΑΝΤΙΔΡΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΚΑΙ ΕΝΩΤΙΚΑ
ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ
ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ – ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΡΑ
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου